lördag 12 januari 2013

Omelett med svampstuvning

Idag är en sån där dag som tillbringas framför xbox:et då man inte har större lust att gå ut. Då får man laga lunch på det som finns hemma. Den här stuvningen blev faktiskt urgod, det är hettan och dragonet som gör det! Förhoppningsvis håller jag mig på den tills ikväll då E och jag ska ut på dejt.

Omeletten görs på tre ägg, en skvätt mjölk, salt och peppar som vispas ihop och sedan hälls i en stekpanna som man först fräst smör i. Mer än så behöver man inte göra, när du ser att den är klar stänger du bara av plattan.

I en annan stekpanna fräser jag lite blandsvamp (ja, dessa kom ur en konservburk, sorgligt men sant) och två vitlöksklyftor. Fräs så länge att vitlöken blir mjuk. Därefter har jag i lite paprikapulver och cayennepeppar som får steka med innan jag häller på två matskedar crème fraîche. När detta puttrat in lägger jag i hackad dragon, rosmarin och salladslök och häller allt på ena halvan av omeletten och river lite parmesan på. Sen bara lägger över andra halvan av omeletten och så på en tallrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar