torsdag 3 januari 2013

Carbonara

I vårt hem tvistas det ofta om hur man tillagar den perfekta carbonaran och tyvärr är det så att vi tycker helt olika i den frågan. E tycker om sin baserad enbart på ägg och parmesan medan jag insisterar på att det ska vara grädde i. Jag tror i och för sig att hans är mer äkta, men min är godast, lätt! Idag när E inte skulle komma hem direkt passade jag på att göra min version. E anser att jag experimenterar för mycket med carbonaran, men det är just det jag gillar. Hackad chilli och en vitlöksklyfta ska stekas i lite olivolja innan man slänger i baconet. Min favoritcarbonara har även citronzest i såsen, men idag hade jag ingen citron hemma. I stället hade jag i en skvätt vitt vin som fick puttra in i baconet. Äggulor? Massor! och så lite grädde på det och så salt, peppar och parmesan. Allt blandas ihop och blandas med lite av pastavattnet innan allt vänds ner i fullkornspastan. Lite olivolja på det. Mums!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar