tisdag 11 september 2012

Sjukling

I lördags kände jag att jag hade ont i halsen men försökte ändå hålla ut eftersom vi skulle på 50-årskalas på kvällen. Det visade sig inte vara rätt taktik eftersom jag på söndagen vaknade helt förstörd. Idag är det tisdag och de senaste tre dagarna har jag bara legat i sängen och snörvlat. Idag mår jag i alla fall så pass mycket bättre att jag tror mig orka ta mig till jobbet i morgon. Någon matlagning har det inte blivit dessa dagar. Det värsta med att vara sjuk är att man inte känner några smaker. E har stått för matlagningen dessa dagar som bl.a. resulterat i fullkornspagetti med köttfärssås...
                              

och GI-hamburgare (strunta i brödet och lägg burgarna i salladsblad i stället).


Mycket salt och tabasco för att känna någon smak! Tråkigt, för E:s mat är alltid god!

Min vän under dessa dagar har varit Masterchef Australia. Vilket fantastiskt program! Det bästa med den serien är att de dessutom har Masterclass där de går igenom klassiska rätter. Å jag har sån lust att ha stora bjudningar hemma och bjuda på fetablinier med rökt rödbeta, kaffeeclaires, goda såser, you name it! Inte så GI i och för sig... Vem vill komma på nästa bjudning?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar