lördag 15 september 2012

Brunch på Långbro värdshus


Vilket fantastiskt väder det är idag! Vi blev upplockade vid elvasnåret av S&D för att åka till Långbro Värdshus för att äta, det som de hävdade var, stans bästa brunch. God mat och fantastiskt sällskap säger vi ju inte nej till! Maten var faktiskt jättebra, även för en GI-ätare! Min favorit var den dillkryddade fläsksidan men det fanns också så mycket annat gott: en underbar skaldjurssoppa, fantastisk äggröra, en god färskost (S, fick du någonsin svar på vilka örter det var där i?)  Dessertbordet fick jag tyvärr inte röra men de hade fantastiska små miniatyr-creme bruleer som jag blev himlans sugen på!



Efter brunchen sa vi hejdå till vännerna och återvände till stan. En sväng förbi butikerna i Vasastan resulterade i ett sideboard till matsalen. Äntligen har vi alla möbler till det rummet! Jag lyckades dessutom få upp de handkolorerade kopparsticken från 1800-talet som legat i klädkammaren sedan jag köpte dem!


Kvällen ska spenderas med goda vännerna E&J ute i Bromma. Det ser vi oerhört mycket fram emot, det serveras alltid en massa god mat där!

1 kommentar: