söndag 19 maj 2013

Pimientos de padrón

Är det inte fantastiskt när ingredienser som tidigare enbart kunde hittas i landet det kom ifrån, numera finns i var och varannan matbutik i Sverige? När jag bodde i Spanien var pimientos de padrón en tapasrätt man kunde hitta på de flesta restauranger, men att hitta dem här i Sverige var en omöjlighet. Tolv år senare (jisses va gammal jag är!) slänger jag upp några spett med dessa småpaprikor på grillen i ett par minuter och häller sedan olivolja och flingsalt på dem och äter som snacks innan maten. Obs, berätta inte för någon att detta är en av mina favoriter. Eftersom jag är känd för att inte tycka om paprika så är dessa kanske inte något man förväntar sig att jag ska äta men de är ju såååå goda! Dessutom är grön paprika (i små mängder) ok. Röd och gul paprika är inte det. Tack för mig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar