fredag 17 maj 2013

Café de Paris-champinjoner!

Jag promenerade hem från jobbet igår vilket tar ca 45 minuter. Under den tiden hann jag bli oerhört hungrig, nästan så där hungrig som jag brukade bli när jag åt vanlig mat. Kan det vara så att pastan från igår ändå hade rätt snabba kolhydrater? I alla fall var mat det enda jag kunde tänka på under promenaden. När jag väl kom till St Eriksplan hade jag kommit fram till två saker:

- champinjonerna som C&E grillade i söndags var goda.
- Café de Paris-sås var det länge sen jag åt.

Det fick alltså bli en grillad kyckling, lite sparris och sen champinjoner gratinerade med en snabbvariant på café de paris-sås. En riktig café de paris-sås innehåller ca 15 ingredienser och kräver sin tid men den här går på ett kick!

Café de Paris-champinjoner
4 pers

12 champinjoner
3 msk crème fraîche
1 msk hackad persilja
1 vitlöksklyfta, riven
1 msk worcestershiresås
1 msk curry
salt, peppar

Ta av foten på champinjonerna och lägg dem i en ugnsform med undersidan uppåt. Blanda övriga ingredienser och häll i champinjonerna. Ställ in formen i ugnen på 200° i ca 15 minuter. Servera som tillbehör till något gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar