tisdag 16 juli 2013

Stenhård diet från och med nu!

Hörrni, jag erkänner. Jag har slöat till mig under semester. Vin varje dag. En och annan färskpotatis. Bröd. Men nu blir det andra bullar. Jag tänker starta en stenhård GI-diet och vill att alla ska hänga på! Några har redan hoppat på, både frivilligt (K + S) och ofrivilligt (E förstås). Om tio dagar ska mitt gudbarn döpas och då vill jag kunna skåla för henne och partaja med hennes föräldrar, så fas 1 av GI-dieten slutar då. Alltså idag går vi hem och köper det vi behöver för att sätta igång.

I tio dagar ska vi alltså undvika följande ingredienser:

- socker
- bröd
- pasta
- gryn
- rotfrukter (ink potatis)
- ris
- alkohol
- flingor
- frukt

Kom igen, vi klarar det! Det är bara tio dagar! Även om min älskade avokadomacka förvsinner så ska jag sjuttsingen klara detta. Till en början, tills jag kommit på andra förslag, kommer min frukost att bestå av:

- 1 löskokt ägg
- 1 halv avokado med olivolja, salt och peppar (kan inte ge upp den helt)
- 1 skål med filmjölk med hallon, krossade linfrön och solroskärnor
- kaffe med mjölk

Jag bör ju klara detta, eller hur!? Även om jag tycker att filmjölk är bland det tråkigaste som finns. Men jag behöver er hjälp. Ni måste peppa och hänga med. Berätta på facebooksidan vad ni äter, fota och lägg upp.

Sist men inte minst, nu kör vi igång med träningen! Någon sorts träning varje dag. Jag kommer köra en timmes promenad före lunchen varje dag. Vi gjorde det idag, jag och K, ett varv runt Djurgårdsbrunnsviken med utfallssteg när vi gick över bron och två stopp för att göra 12 st dips vid varje stopp mot en parkbänk. 

Två stycken mellanmål ska tas med till jobbet varje dag. Det kan vara kesella, kokt ägg, markill i tomatsås, avokado, keso, you name it. Något litet som man få i sig under dagen.

Middagstips läggs upp på facebooksidan. Lunchen blir resterna från middagen.

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar