torsdag 18 juli 2013

Frukost!

Jaha dag två av #stenhårddiet, dvs GI fas ett och än går frukosten ner. Men som jag saknar avokadomackan! Igår höll jag mig bra på det jag hade ätit på morgonen, jag får hoppas att det gäller idag också. Senare på dagen går det sämre. Fram emot kvällen var jag så hungrig att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Nej, nu får det bli fetare mat ändå så att vi klarar oss igenom dessa tio dagar. Jag har funderat på variationer på frukosten eftersom jag inte gillar fil men om det håller mig bra mätt, även genom powerwalken vid 11 så ska jag nog ändå tvinga i mig detta. Här är en bild från gårdagens powerwalk. 6 kilometers promenerande i rask takt. Vid två parkbänkar är det stopp för att göra 12 dips. Över bron görs det utfallssteg från helvetet. Men bra blir det! Har nu vägt och mätt mig för att se om den här dieten gör någon skillnad. Den som lever får se...




Så här fin är i alla fall min frukost dessa dagar. En tallrik fil med en matsked krossade linfrön, två matskedar solrosfrön och så lite hallon. Och så en halv avokado, ett löskokt ägg och en kopp kaffe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar