söndag 28 april 2013

Mjölkfri chokladmousse


Som alla vet så är jag inget fan av efterrätter. Jag brukar dra såna där dåliga skämt som att jag är redan så söt att jag inte behöver äta mer sött. Fånigt jag vet, men det lockar liksom aldrig. Nu var ju dock detta en mjölkfri middag och då går det inte så bra att servera ostar så det fick bli chokladmousse. Den här efterrätten är gjord på alpro soyavisp.

Mjölkfri chokladmousse
4 pers

2 dl alpro visp
1 paket 85% choklad
2 äggulor
2 msk kaffe
1 msk whiskey
2 msk vaniljsocker gjort på stevia socker

Vispa grädden så hårt det går. Smält all choklad utom någon ruta. När chokladen har svalnat lite rör du i äggulorna och därefter whiskeyn och kaffet. Rör ned sockret i grädden och vänd därefter ner chokladen i grädden. Häll upp i fina glas och förvara I kylen tills det är dags att äta. Riv över lite choklad innan servering. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar