måndag 15 april 2013

Liebster Blog Award


Ok, jag vet inte vad det här är, men jag fick det i alla fall vidarebefordrat av fina Elin. Egentligen får jag ångest av såna här grejjer, det känns som att jag är 11 igen och fyller i någon väns "Mina vänner"-bok, jag lyckas med att fylla i mitt eget namn och sen tar det stopp. Jag undrar om mitt hat mot alla sorters blanketter har med dessa mina vänner-böcker att göra. Men ok, jag gör ett försök nu då!

Vad ville du bli när du var liten?
Advokat eller tolk.

Vad är du idag?
Efter att ha lämnat översättaryrket bakom mig jobbar jag nu som marknadsförare på ett stort medieföretag. Drömmer om att jobba med mat.

Vart vill du helst resa?
Marocko! Jag tycker marockans mat är helt fantastisk! Tidigare har jag berättat om min kärlek till marockansk mat men jag har tyvärr aldrig varit där. Det där orientaliska lockar mig och jag skulle vilja lära mig mer om alla fantastiska kryddor som de använder. Det kanske ska bli mitt nya mission, marockansk mat vill säga, nu när jag anser mig ha kommit nämre mitt mål i jakten på den perfekta porchettan.

Var ser du dig själv om fem år?
Nä det här är en sån där ångestfråga. Inte vet jag! Var jag är spelar mindre roll, men förhoppningsvis är jag lycklig.

Rött eller vitt?
Rött. Lätt. Jag förstår inte hur jag i flera år kunde helt hoppa rödvinet av rädsla för huvudvärk. Påskens fantastiska vinupplevelse när vi blev bjudna på ett underbart Peter Lehmann kan jag fortfarande gå och tänka på!

Sommar eller vinter?
Sommar. Lätt. Inget snack om saken. Hur man kan föredra vintern före sommaren är beyond me.

Skog eller hav?
Oj svår fråga. Jag brukar alltid säga att jag är landkrabba men inte sjuttsingen går jag runt i skogen för det. Nej stadsbarn som jag är har jag aldrig riktigt fattat det här med skog så jag måste nog ändå säga hav även om jag aldrig känt att båtliv är något för mig. Jag avstår dessutom oftast från att bada i svenskt vatten. Men sitter vid vattnet med ett glas vin i handen och E bredvid mig, nog gör jag det oftare än jag sitter i skogen.

Vad gör dig ledsen?
Rasister. Energitjuvar. Dålig mat. Ja, det är nog det. I övrigt är jag glad.

Vad är det bästa du vet?
God mat helt enkelt.

Fem av mina favoritbloggar:
Jag är lite av en periodare av mig så ena månaden blir det matbloggar, sen tröttnar jag och blir helt hooked på inredningsbloggar istället. Då gäller det att hålla sig undan och hålla i mina pengar för annars kan jag hitta på både det ena och det andra som vi ABSOLUT behöver ha i vårt hem. Man kan därför säga att det är billigare de månader jag bara lägger mitt fokus på matlagningen.

Gittos mat
Recetas de Rechupete
My Persian Kitchen
Mela Rooms
Trendenser

Puh. Klar. Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar